Born to run

Efter 4timmars sömn var det dax att gå till skolan. Inget jag rekommenderar men det fungerade.
Det var inte lätt att somna igår(inatt) när man har gått och lagt sig vid 1-2 på natten under lovet.
Skolan var som vanligt tråkig alltså.
Har tänkt att färga mitt hår något jag tänkt på sedan jag klippte av allt! Tror jag nu har kommit fram till någon hårfärg som jag faktist vill ha. Min moster kläckte idén redan när jag hade klippt håret men då kändes det inte som en jättebra idé. Men tror jag ska färga åt de röda hållet någon slags röd/brun nyans. Får se vad affärerna har för färger att bjuda på.
En annan sak jag tänkte på är.... Ni som följer min blogg vet antagligen att jag avgudar AIK och efter skandalerna igår kanske någon undrar vad jag tyckte om detta drama. Kan väll säga att det inte borde kunna ske! På Råsunda har dem alltid kört med visitering eller ialla fall sedan jag börjat gå på matcher. Det har dock inte hjälp folk får in bengaler och allt vet vad ialla fall. Sist jag besökte en AIK match alltså i torsdags så använde sig värdarna utav metalldetektor eller vad det nu kallas. Jag vet inte om de använde såna i södertälje. Dock hjälptde det inte i torsdagens match eftersom det användes bengaler och smällare även i den matchen. Fast då kastade man inte in smällarna.
 Men nu är de bevisat att det kan ske och det är hemskt varför förstöra fotbollen? eller sporten med att kasta in smällare/bengaler eller allt vad man nu kan tänka sig komma på. Det är bara så onödigt. Dem som gör något sådant är antagligen inte på matchen för att dem vill se sporten utanför att bara jävlas.
En annan grej som dock stör mig så förbaskat mycket är att alla skyller på AIK när det inte ens är säkert att det var AIK som kastade in första smällaren i o försig så fortsatte AIK "fansen" kasta in smällare vilket var riktigt dåligt.
Som slut ord använder jag mig utav. Låt sporten få spelas på planen & inte förstöras av dem på läktaren!
/ Sofia


Bilderna kommer från SVT.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback